SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü nosyon. Ancak bu dü nosyon konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışdoneş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri dâhilin nazik olan bu dü nosyon, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on elan harisgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı hizmetlemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da az çok önemlidir. Antrparantez SEM çalışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çalışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çalışmalardır. SEM belirli bir bütçe dâhilin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları belirli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde etmek dâhilin yapılan çalışmalardır. Gelin, bu karşıtlaştırmayı beş on elan harisgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Kısaca SEO dâhilin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi dâhilin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir vesair önemli nüans da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu durum değişikdır. SEO çalışmaları elan saf uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir yoğunluk akışı sağlar.
Bu dü nosyon, dâhilerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çalışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise erek elan ticari evetğu dâhilin dâhilerikler SEO çalışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu buyurmak değildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü nosyon arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan bol evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.